- اشک تراب، ن. (1389) بررسی عوامل موثر بر تابع تقاضای صادرات پسته ایران با تاکید بر سلامت غذایی. پایان نامه کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی. دانشکده کشاورزی، دانشگاه فردوسی، مشهد.
- بی ریا، س. و جبل عاملی، ف. (1385) عوامل مؤثر بر صادرات پسته، زعفران، خرما در سبد کالاهای صادرات غیر نفتی ایران(1380-1370). اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال چهاردهم، 54: 101-85.
- حسینی، م. (1376) ساختار بازار جهانی تولید و بازار صادراتی پسته ایران و تغییرات ساختار آن. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، ش 18 : 136-115.
- خدادادکاشی، ف. و شهیکی تاش، م.ن. (1384) سنجش درجه رقابت در بازارهای جهانی کالاهای منتخب سنتی و کشاورزی. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، (51) : 178-125.
- دشتی، ق. خداوردیزاده، م. و رضایی، ر. (1389) تحلیل مزیت نسبی و ساختار بازار صادرات جهانی پسته. نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی. جلد 24، (1): 106-99.
- عاقل، ح. یوسفزاده، س. و منصوری، ه. (1385) بررسی عوامل موثر بر ارزش صادرات محصولات کشاورزی با تاکید بر استانداردهای صادرات (پسته، بادام، زعفران، خرما و سیب). مجله علوم و صنایع کشاورزی، ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی. جلد 22، (1): 135-125.
- فرج زاده، ز. و اسماعیلی، ع. (1389) تحلیل انتقال قیمت در بازار جهانی پسته. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه. (71): 98-69.
- فرج زاده، ز و بخشوده، م. (1390) بررسی ساختار بازار جهانی پسته با تأکید بر قدرت بازار ایران. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه. (73): 145-125.
- محمودزاده، م. و زیبایی، م. (1383) بررسی عوامل مؤثر بر صادرات پسته ایران: یک تحلیل همجمعی. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه. (46): 158-137.
- حسینی، س.ص. و دوراندیش، آ. (1385) الگوی انتقال قیمت پسته ایران در بازار. مجله علوم کشاورزی ایران. 37، (1): 153-145.
- حسینی پور، س.م. و چیذری، ا. (1381) بررسى تأثیر سیاستهاى ارزى وتجارى بر ساختار بازار جهانى پستة ایران. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی. (6): 86-76.
- موسوی، س.ن. و محمدی، ح. (1389) اثر بحران مالی اقتصاد جهانی بر صادرات پسته و زعفران. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه. (75): 161-135.
- مهرابی بشرآبادی، ح. (1381) بررسی عوامل مؤثر بر سهم ایران از بازار جهانی پسته. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه. (39): 102-85.
- هندرسون و کوانت. (1381)تئوری اقتصاد خرد: رهیافت ریاضی. ترجمهی قره باغیان و پژوهان. انتشارات رسا.
Refrences
-Asgari, M. & Saghaian, S.H. )2013(. Oligopolistic Market Structure in the Japanese Pistachio Import Market. Journal of Agricultural & Food Industrial Organization, ….
-Carter, C A., & MacLaren, D. )1997(. Price or Quantity Competition? Oligopolistic Structures in International Commodity Markets. Review of International Economics, 3(5):373–385.
-Saghaian, S. H., & Reed, M. R. )2004(. Measuring the Intensity of Competition in the Japanese Beef Market. Journal of Agricultural and Applied Economics, 36(1):113–22.
-Zheng, Z., Saghaian, S. & Reed, M. )2012). Factors Affecting the Export Demand for U.S. Pistachios. The International Food and Agribusiness Management Review, 15(3):139–54.