- اتحادی، م. روستا، ک. محمدقلینیا، ج. (1388) . سنجش مقدار مشارکت کشاورزان در رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز پیرامون گسترش فن آوری مدیریت تلفیقی آفات ( مطالعه موردی استان سیستان و بلوچستان ) .چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران .
- اسکو، ت . چیذری ، م . و رسولی ، س . ف . (1386). بررسی تأثیر رهیافت مشارکتی مدرسه مزرعه کشاورز (FFS) بر دانش و نگرش شالیکاران پیرامون مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج ، مجله علوم کشاورزی ایران. 2 ( 38 ): 119 ـ 109
- بامنی مقدم، م. (1388). آمار و کاربرد آن در مدیریت. انتشارات شرح.
- دین پناه، غ. علوی، و. ( 1387) . طراحی الگوی بهینه رهیافت مدرسه در مزرعه کشاورز بر پذیرش مبارزه بیولوژیک در شهرستان ساری. مجله ترویج و اقتصاد کشاورزی. 1(2): 67 ـ 57 .
- شریفی مقدم، م. (1385) . گزارش کلی فعالیتهای انجام شده در پروژه مدیریت تلفیقی آفات به شیوه مدرسه در مزرعه. تهران . معاونت ترویج و بهره برداری، دفتر برنامهریزی و هماهنگی ترویج.
- مومنی هلالی، ه. احمد پور، ا. (1390). رهیافت مشارکتی مدرسه مزرعه کشاورز به عنوان رهیافتی مؤثر در جهت پذیرش مبارزه بیولوژیک توسط شالیکاران. مطالعه ی موردی شهرستان بابل.
- میرزایی، خ. (1388). پژوهش پژوهشگری و پژوهشنامه نویسی، جلد اول، تهران، انتشارات جامعه شناسان.
Refrences
- Asiabaka, ch. C. Mureithi, J. Owens, M. E. (2003). Participatory Monitoring and Evaluation Methodology Development of Farmer Field Schools (FFS) for Scaling Up the Adoption of Integrated Nutrient Management Technologies and Information. Proceedings of the 19th Annual Conference Raleigh, North Carolina, USA.
- Atreya, k. (2007). Farmer’s willingness to pay for Community Integraed Pest Management Training in Nepal. Agriculture and Human Values. (24): 399-409.
- Bunyatta, D. Mureithi, J. Onyango, Ch. & Ngesa, F.(2006). The Role of Culture in Farmer Learning and Technology Adoption: A case study of farmer field schools among rice farmers in central Luzon. Philippines Agriculture and Human Values. 3(23): 491- 500.
- Bijlmakers, T. (2005). An Assessment of the Impact of Farmer Field School on Integrated Pest Management Dissemination and Use: Evidence fro Smallholder Cotton Farmers in the Lowveld Area of Zimbabwe. Journal of Sustainable Development in Africa. 6(2):132-145.
- Dinpanah, Gh. Mirdamadi, M. Badragheh, A. Masoud Sinaki, J. & Aboeye, F. (2010). Analysis of Effect of Farmer Field School Approach on Adoption of Biological Control on Rice Producer Producer Charactristics in Iran. American-Eurasian J. Agric. & Environ.Sci. 7(3): 247-254.
- Erbaugh, j.M. Donnermeyer, J. & Amujal, M. (2007). Assessing the Impact of Farmer Field School Participation on IPM Adoption in Uganda. Presented at the 23st Annual Meeting of the Association for International Agricultural Extension and Education (AIAEE). Poloson, Monatana.
- Endalew, B. D. (2009). Impact of Farmer Field Schools Approach on Acquisition of Knowledge and Skills by Farmer about Cotton Pests and Other Crop Management Practices- evidence from India. Development and Agricultural Economics School of Economics and Management University of Hannover. Germany.
- Kevin G. (2008). Socioeconomic Impact Evaluation of the Farmer Field Schools (FFS) Implementation by the STCP Integrated Pest Management (IPM) Program: A case study of cocoa farmers in Cameroon. Draft report. STCP/ IITA, Yaounde, Cameroon.
- Onphanhdala, p. (2009). Farmer education and agricultural efficiency: Evidence from Lao PDR. Graduate School if International Cooperation Studies, Kobe University, 1(20):21-32.
- Umatsu, H. & Mishra, A. K. (2010). Net effect of education on technoligy adoption by US Farmers. Selected Paper Prepared for Presentation. At the Southern Agricultural Economics Association Annual meeting, Orlando.