- بیرونی، ا. (1370). الصیدنه فی الطب، تصحیح عباس زریاب خویی، مرکز نشر دانشگاهی، تهران.
- چراغی، د. و قلیپور، س. 1388. بررسی اثر سیاستهای اقتصادی بر تنظیم بازار چای در ایران، بررسیهای بازرگانی، 37، ص27تا42.
- حیدری، غ.ر. و حسینی م. (1385). براورد واردات غیررسمی (قاچاق) چای به ایران، فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 54، ص1-33.
- خسروینژاد، ع.ا. (1380). برآورد تابع تقاضای نان برای خانوارهای شهری (کاربردی از مدلهای با اطلاعات ادغام شده)، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، 20، ص117تا137.
- خسروینژاد، ع.ا. (1384). بررسی اقتصادی چای از تولید تا مصرف، مؤسسه پژوهشهای برنامهریزی و اقتصاد کشاورزی، تهران.
- خوشاخلاق، ر. و صمدی، س. و عمادزاده، م. و هادیزاده خیرخواه، ح. (1381). برآورد تابع تقاضای آب شهر تهران، پژوهشهای اقتصادی، 4، ص 109-130.
- فلاح علیپور، س. و کرباسی، ع. (1386). برآورد تابع تقاضای گروه چای برای خانوارهای شهری ایران (1369-1383): کاربرد سیستم مخارج خطی به روش دادههای ادغامشده، مجموعه مقالات ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، مشهد.
- فیاضی، ع. و یوسفی قلعهرودخانی، ع. (1390). نگاهی به تاریخچه چای و نقش کاشفالسلطنه در احیاء این صنعت در ایران، مسکویه، شماره 18، ص127تا146.
- لبابی میرقوامی، م. و نصابیان، ش. و یزدانی، س. (1395). عوامل مؤثر بر عرضه چای در ایران (مطالعه موردی: استان گیلان)، مدلسازی اقتصادی، 34، ص 115-130.
- مرکز آمار ایران (1384-93)، سالنامه آماری، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
- مرکز آمار ایران (1384-93)، مطالعات هزینه و درآمد خانوار شهری، سازمانمدیریتو برنامهریزی کشور.
- هاشمی، ا. و خسروینژاد، ع.ا. (1374). سیستم مخارج خطی الگوی تقاضای خانوارهای شهری در ایران، اقتصاد، شماره 4، ص74-92.
References
- Adams, F.G. & Behrman, J.R.(1976). Econometric Models of the World Agricultural Commodity Markets: Cocoa, Coffee, Tea, Wool, Cotton, Sugar, Wheat, Rice, Ballinger Publishing Company, Cambridge, USA.
- Baltagi, B.H. (2005). Econometric Analysis of Panel Data, 3rd ed. John Wiley and Sons, England.
- Chang, K. (2015). World Tea Production and Trade: Current and Future Development, A publication by the Food and Agricultural Organization of the United Nations, Rome, Retrieved from www.fao.org/3/a-i4480e.pdf.
- Chung, C.H. & Ukpong, G. (1981). The World Tea Economy: An Econometric Model of its Structure, Performance and Prospects, World Bank Commodity Models, Vol. 1, World Bank Staff Commodity Working Paper, No. 6.
- Dastagiri, M.B. (2017). Analysis of Economic Trends in Overseas Markets for Indian Tea and Coffee, Outlook on Agriculture, 46(1). pp: 44-48.
- Euromonitor. 2017. Tea in Iran, Retrieved from www.euromonitor.com/tea-in-iran/report.
- IHS Global Inc. (2015). EViews 9 User’s Guide II, IHS Global Inc., Irvine, USA.
- Geary, R.C. (1950-1951). A Note on "A Constant-Utility Index of the Cost of Living", The Review of Economic Studies, 18(1). pp: 65-66.
- Greene, W.H. (2012). Econometric Analysis, 7th ed. Pearson Education Limited, England.
- Gujarati, D.N. & Porter, D.C. (2009). Basic Econometrics, 5th ed. McGraw-Hill, New York, USA.
- Henderson, J. & Quandt, R.E. (1980). Microeconomic Theory: A Mathematical Approach, 3rd ed. McGraw-Hill, New York.
- Heng, Y. & House, L. (2016). A Composite Demand Analysis for the Beverage Market. In 2016 Annual Meeting, July 31-August 2, 2016, Boston, Massachusetts (No. 235704), Agricultural and Applied Economics Association.
- Hsiao, C. (2014). Analysis of Panel Data, 3rd ed. Cambridge University Press, New York, USA.
- Kinnucan, H.W., Miao, Y., Xiao, H. & Kaiser, H.M. (2001). Effects of Advertising On U.S. Non-Alcoholic Beverage Demand: Evidence from a Two-Stage Rotterdam Model, In Michael R. Baye, Jon P. Nelson (ed.) Advertising and Differentiated Products (Advances in Applied Microeconomics, Volume 10) Emerald Group Publishing Limited, 1–29.
- Klein, L.R. & Rubin, H. (1947-1948). A Constant-Utility Index of the Cost of Living, the Review of Economic Studies, 15(2). pp: 84-87.
- Levin, A., Lin, C.F. & Chu, C. (2002). Unit Root Tests in Panel Data: Asymptotic and Finite-Sample Properties, Journal of Econometrics, 108. pp: 1-24.
- Murti, V.N. (1966). An Econometric Study of the World Tea Economy, Ph.D. Thesis, University of Pennsylvania: Philadelphia, USA.
- Nguyen, D.T. & Rose, M. (1987). Demand for Tea in the UK 1874–1938: An Econometric Study, The Journal of Development Studies, 24(1). pp: 43-59.
- Pofahl, G.M., Capps, O. Jr., & Clauson, A. (2005). Demand for Non-Alcoholic Beverages: Evidence of from the ACNielsen Home Scan Panel, In American Agricultural Economics Association annual meeting, Providence, RI.
- Ruxton, C. (2016). Tea: Hydration and Other Health Benefits, Primary Health Care, 26(8). pp: 34-46.
- Samuelson, P.A. (1947-1948). Some Implications of "Linearity", The Review of Economic Studies, 15(2). pp: 88-90.
- Stone, R. (1954). Linear Expenditure Systems and Demand Analysis: An Application to the Pattern of British Demand, the Economic Journal, 64 (255). pp: 511-527.
- TechNavio-Infiniti Research Ltd. (2017). Global Tea Market 2017-2021. Retrieved from www.technavio.com/report/global-tea-market.
- Tyler, G.P. 1976. Recent Developments and Future Prospects for the World Tea Economy, Oxford Agrarian Papers, 5(1). pp: 99-123.
- UNCTAD and FAO. (1979). The Technical Feasibility of Operating an International Buffer Stock for Tea, Report TD/B/IPC/TEA/5, Geneva.
- Vishwasrao Sr, S. and Bosshardt, W. (1996). Optimum Tariffs for Vertically Differentiated Products with an Application to Indian Tea Exports, Applied Economics,28(2). pp: 273-280.
- Weerahewa, J. (2003). Estimating Market Power of Tea Processing Sector, Sri Lankan Journal of Agricultural Economics, 5(1). pp: 69-82.
- Yen, S.T., Lin, B.H., Smallwood, D.M. & Andrews, M. (2004). Demand for Nonalcoholic Beverages: The Case of Low-Income Households, Agribusiness, 20(3). pp: 309–321.
- Yohannes, M.F., & Matsuda, T. (2016). Weather Effects on Household Demand for Coffee and Tea in Japan, Agribusiness, 32(1). pp: 33-44.
- Zheng, Y. & Kaiser, H.M. (2008). Advertising and U.S. Nonalcoholic Beverage Demand, Agricultural and Resource Economics Review, 37(2). pp: 147–159.