ارائه مدل بازاریابی هوشمند در شرکت‌های سرمایه گذاری (مورد مطالعه: گسترش پایا صنعت سینا)

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه مدیریت، واحد بین الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش،ایران

2 گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

3 گروه مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران

چکیده

امروزه اگر تصور کنیم که مشتریان وفادار دائم العمر داریم در توهم به سر می بریم. همواره باید یک نگرانی مثبت برای از دست دادن مشتریان داشته باشیم؛ چون رقبا نیز پیوسته به آگاهی و تلاش خود می افزایند. در چنین محیطی، مدیریت ناگزیر است در همه تصمیم گیری ها میزان ریسک را مورد ارزیابی قرار دهد و هوشمندانه عمل کند. اطلاعات دقیق، به روز و شفاف، ریسک تصمیم گیری غلط را کاهش می دهد و این یکی از دلایل مهم ضرورت انجام تحقیقات بازاریابی و ارتقای هوشمند بازاریابی در نهاد سازمان است. در این تحقیق تلاش شده تا به معرفی مدل بازاریابی هوشمند در شرکت سرمایه گذاری گسترش پایا صنعت سینامبادرت گردد. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده با تکنیک دلفی فازی نشان داده که مهمترین ابعاد مدل بازاریابی هوشمند در 3 فاز (ورودی، تحلیل و خروجی) 13 مؤلفه کلی و 42 شاخص شناسایی گردیدند.در نهایت با توجه به تحلیلهای انجام شده مدل نهایی بازاریابی هوشمندی در شرکت سرمایه‌گذاری در سه فاز طراحی گردید.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Providing an intelligent marketing model of the investment company gostaresh paya sanat sina

نویسندگان [English]

  • mohammad abolmasum 1
  • asghar moshabaki esfhani 2
  • Abdollah Naami 3
1 Department of Management Kish International Unit.Islamic Azad University.Kish Island .Iran.
2 Department of Management, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran.
3 University of Sout Tehran
چکیده [English]

Abstract
Today, we are in the illusion of imagining that we have permanent loyal customers. We always have to be positive about losing customers because competitors are constantly increasing their awareness and effort. In such an environment, management has to evaluate and act wisely in all decisions. In this one-year study, the Fuzzy Delphi method introduced an intelligent marketing model for the sustainable expansion of the Sinai industry. The results show that the most important dimensions of the smart marketing model in three phases (input, analysis and output) are 13 general components and 42 indicators. Finally, based on the analysis performed, the final model of intelligent marketing was designed in three phases. Respected managers in this field are suggested to use the proposed model in order to create a competitive advantage.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Marketing
  • Smart Marketing
  • Investment
  • Investment Companies
Aghazadeh, H. (2015). Strategic marketing management: achieving superior business performance through intelligent marketing strategy, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 207, 125-134.
- Birkinshaw, J., & Pedersen, T. (2009). Strategy and management in MNE subsidiaries. In A. M. Rugman (Ed.), The Oxford handbook of international business (2nd ed., pp. 367-388). Oxford: Oxford University Press.
- Day, G. S. (2011). Closing the marketing capabilities gap. Journal of Marketing, 75(4), 183–195.
- Day, G. S. (2014). An outside-in approach to resource-based theories. Journal of the Academy of Marketing Science, 42(1), 27–28.
- Fang, E., & Zou, S. (2009). Antecedents and consequences of marketing dynamic capabilities in international joint ventures. Journal of International Business Studies, 40(5), 742–761.
- Gulati, R. (2010). Reorganize for resilience: Putting customers at the center of your business. Harvard Business Press.
- Hopwood, A. G. (2009). The economic crisis and accounting: implications for the research community. Accounting, Organizations and Society, 34(6-7), 797-802.
- Igbaekemen, O, G. (2014). MARKETING INTELLIGENCE AS A STRATEGIC TOOL FOR COMPETITIVE EDGE, British Journal of Marketing Studies, 2(5), 17-34.
- Krush, M. T., Sohi, R. S., & Saini, A. (2015). Dispersion of marketing capabilities: Impact on marketing's influence and business unit outcomes. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(1), 32–51.
- Kibbeling, M., van der Bij, H., & van Weele, A. (2013). Market orientation and innovativeness in supply chains: supplier's impact on customer satisfaction. Journal of Product Innovation Management, 30(3), 500-515.
- Kober, R., Ng, J., & Paul, B. J. (2007). The interrelationship between management control mechanisms and strategy. Management Accounting Research, 18(4), 425-452.
- Kreutzer, M., Walter, J., & Cardinal, L. B. (2014). Organizational control as antidote to politics in the pursuit of strategic initiatives. Strategic Management Journal. n/an/a.
- Mu, J. (2015). Marketing capability, organizational adaptation and new product development performance. Industrial Marketing Management, 49, 151–166.
- Morgan, N. A., Slotegraaf, R. J., & Vorhies, D. W. (2009). Linking marketing capabilities with profit growth. International Journal of Research in Marketing, 26(4), 284–293.
- Mangaliso, M. (1995). The strategic usefulness of management information as perceived by middle managers, Journal of Management, 21, 231-250.
- Vorhies, D. W., Orr, L. M., & Bush, V. D. (2011). Improving customer-focused marketing capabilities and firm financial performance via marketing exploration and exploitation. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(5), 736–756.
- Wilden, R., & Gudergan, S. P. (2015). The impact of dynamic capabilities on operational marketing and technological capabilities: Investigating the role of environmental turbulence. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(2), 181–199.
- Wiles, M. A., Morgan, N. A., & Rego, L. L. (2012). The effect of brand acquisition and disposal on stock returns. Journal of Marketing, 76(1), 38–58.
- Wang, E., Klein, G., & Jiang, J. J. (2007). IT support in manufacturing firms for a knowledge management dynamic capability link to performance. International Journal of Production Research, 45(11), 2419–2434.